FI Black 3D Blue
 
 
 FAQ  •  Search  •  Memberlist  •  Usergroups   •  Register  •  Profile  •  Log in to check your private messages  •  Log in
 
 
 BDZh View next topic
View previous topic
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Author Message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Jun 22, 2007 4:35 pm Reply with quoteBack to top

Startira proektyt za zhp liniiata Sofiia-Vidin
Izbrana e firmata, koiato izgotvia proektite za modernizaciia na zhp liniiata Sofiia-Vidin, syobshti v Montana zam.-ministyrkata. Pyrviiat etap, kojto shte prikliuchi prez 2013 g., shte struva 320 mln. lv. Sled modernizaciiata vlakovete shte se dvizhat sys 160 km/chas, dopylni tq.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Tue Jul 10, 2007 5:55 pm Reply with quoteBack to top

Chastnici shte poemat na koncesiia Centralna gara Plovdiv. Tova zaiavi ministyryt na transporta na seminara "Viziia za razvitieto na bylgarskite dyrzhavni zheleznici 2007-2017 godina", kojto se provede v Grada pod tepetata. Ministyryt obiavi za pyrvi pyt ideiata za koncesionirane na garite v Plovdiv i Sofiia oshte na 4 fevruari 2006 godina. Do dni shte bydat obiaveni konkursite za izgotviane na obemno-ustrojstveni planove za garite v Sofiia i Plovdiv. Planovete shte bydat predstaveni za obshtestveno obsyzhdane naesen. Na tiahna baza shte bydat izchisleni neobhodimite investicii za moderniziraneto na dvete gari. V zavisimost ot tova shte byde vzeto okonchatelno reshenie dali shte e po-izgodno vlozheniiata da se napraviat ot dyrzhavata, ili syotvetnata gara da byde otdadena pod naem ili na koncesiia. Spored eksperti dosegashnite prouchvaniia sochat kato naj-veroiatno davaneto na gara Plovdiv na koncesiia, a na gara Sofiia - pod naem za 10 godini.
Za da byde garantirano razvitieto na zhp infrastrukturata v Bylgariia, sa neobhodimi minimum 260 mln. leva godishno. Tezi pari ne mogat da bydat osigureni samo ot dyrzhavata i prevoznite taksi, a shte se razchita i na sektornata operativna programa "Transport", podcherta ministyryt. Do 2010 g. BDZh shte vzeme obligacionen zaem ot 140 mln. leva, s kojto shte izplati chast ot zadylzheniiata si i shte obnovi pytnicheski vagoni. Za remonta na 1700 tovarni vagona syshto shte byde teglen kredit. Polozhenieto v zheleznicite e plachevno, prizna ministyryt i posochi, che se e vozil za posledno vyv vlak predi godina i polovina, a kato ministyr - predi mesec i polovina. Za da stanat zheleznicite syvremenni, triabva da se kupiat 800 vagona, 50 elektrichki i 25 dizelovi motrisi, kaza rykovoditeliat na direkciia "Pytnicheski prevozi" na BDZh. Po dumite mu za momenta ezhednevno ne dostigat 120 pytnicheski vagona.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Jul 27, 2007 5:35 pm Reply with quoteBack to top

Razchetite na Ministerskiq syvet socheli,che modernizaciiata na zhp liniiata Plovdiv-Svilengrad shte prikliuchi prez 2010 g. Pravitelstvoto vchera odobrilo udylzhavane na sporazumeniiata mezhdu Bylgariia, Evropejskata investicionna banka i Nacionalna kompaniia "Zhelezopytna infrastruktura" za finansirane na proekta. Osigureniiat niskolihven zaem vyzlizal na 150 mln. evro. S podpisanite sporazumeniia, koito triabvalo da se ratificirat i ot Narodnoto sybranie, se potvyrzhdavala validnostta na finansovite dogovori s EIB. 153 mln. evro. za proekta se osiguriavali bezvyzmezdno po programa ISPA na ES.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Tue Aug 07, 2007 5:07 pm Reply with quoteBack to top

Rabotata po proekta za rekonstrukciia i elektrifikaciia na zhp liniiata Plovdiv - Svilengrad do tursko-gryckata granica prodylzhavala. Okolo tazi zhp liniia shteli da bydat vdignati prozrachni paneli za shumoizolaciia. Ploskostite bili po naj-moderna tehnologiia ot pleksiglas. S takiva se shumoizolirali zhp liniite v povecheto gradove na Evropa. Osven tova pod i nad vlakoviia pyt shteli da bydat izgradeni redica podlezi, nadlezi i mostove za preminavane na hora i avtomobili. Veche niamalo da ima prelezi s barieri, a shteli da se izgrazhdat po-moderni i bezopasni syoryzheniia. Rabotelo se usileno, za da se navaksa izostavaneto po naj-golemiia infrastrukturen proekt v stranata - izgrazhdaneto na zhp liniiata za vlaka strela. Obektyt shtql da byde prikliuchen v predvidenite po dogovora 21 meseca. Puskaneto v srok na moderniziranata liniia shtqlo da uskori prevoza na stoki i hora ot Evropa za Aziia i da napravi pytuvaneto im po-sigurno. Moderniziranata liniia shtqla da pozvoli ot 2009 g. po neia da se dvizhat vlakove sys skorost mezhdu 160 i 200 km/chas.
Visokoskorostnata zhp liniia Plovdiv-Svilengrad e chast ot chetvyrti i deveti mezhdunaroden transporten koridor. Obshtata stojnost na proekta za rekonstrukciia i elektrifikaciia na zhp liniiata bila 340 mln. evro. 153 mln. evro ot tiah bili bezvyzmezdna pomosht po programa ISPA. Drugi 150 mln. evro bili zaem ot Evropejskata investicionna banka, a 37 mln. evro bili ot nacionalniia biudzhet. Vazmozhno bilo krajnata cena na proekta do negovoto zavyrshvane da namalee. S kolko, shtqlo da stane iasno prez esenta, kogato startirala procedurata po izgrazhdane na signalizaciiata po traseto. Prez septemvri shtqla da byde izbrana firmata, koiato shtqla da montira signalizacionnite uredbi. Dosega bili usvoeni okolo 15% ot parite po proekta, a do kraia na godinata se ochakvalo usvoenite sredstva da dostignat 41%.

Bylgarskiiat vlak strela shtql da ni izleze s 50 mln. evro po-evtino. Proektyt za izgrazhdane na visokoskorostnata zhp liniia Plovdiv - Svilengrad do turskata i gryckata granica shtql da struva po-malko ot predvidenite sredstva. Prichinata bila, che kandidatite za vtori i treti lot po liniiata sa predlozhili po-niski oferti ot predvidenite sredstva. Taka ot po-evtinoto dostroiavane na relsoviia pyt ot Pyrvomaj do Svilengrad i za izgrazhdaneto sistemata za signalizaciia i komunikaciia po cialata zhp liniia Plovdiv - Svilengrad, stranata shtqla da spesti okolo 50 mln. evro. Cialata stojnost na proekta bila 340 mln. evro. Ot tiah 153 mln. bili bezvyzmezdna pomosht po ISPA, drugi 150 mln. - kredit ot Evropejskata investicionna banka i 37 mln. - ot nacionalniia biudzhet. Izpylniteliat po Lot 3 za signalizaciiata i komunikaciiata shtql da stane iasen prez septemvri.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Wed Sep 05, 2007 6:33 pm Reply with quoteBack to top

BDZh puskal novi vlakove za Denia na Syedinenieto. Ot 6 septemvri pytnicite shteli da se voziat v germanski vagoni. V stranata veche bili dostaveni 40 vagona. Chetiri ot tiah shteli da pytuvat kato "Chajka ekspres" za Burgas. Celiiat podvizhen systav, dostaven ot Germaniia, bil s moderno oborudvane, s kakvito pytuvali nemskite pasazheri vyv vlakovete "Intersiti". Vseki vagon imal po pet kupeta s po 5 mesta. Bezkupejnata chast bila s 3 separeta i dizajn, razlichen ot syshtestvuvashtiia v BDZh. Toaletnite bili s vakuumna sistema ot zatvoren tip, koeto napylno otgovarialo na evroiziskvaniiata. Vagonite imali ventilaciia i avtomatichna blokirovka na vratite. S novi vagoni shtql da pytuva i "Diana ekspres" ot kraia na septemvri.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Tue Nov 20, 2007 6:53 pm Reply with quoteBack to top

Poet bil angazhiment ot strana na Transportnoto ministerstvo do kraia na mandata na tova pravitelstvo da se sykrati vremeto za izminavane na pytia Sofiia-Plovdiv-Burgas s vlak s okolo chas. Do kraia na 2009 g. shtqla da byde zavyrshena zh.p. otsechkata Plovdiv-Pyrvomaj. V ponedelnik se otkrival feribotniiat terminal Silistra-Kalyrash po programata "Dunavski mostove". Po neia imalo oshte dva mosta - Nikopol-Turnu Mygurele i Oriahovo-Beket.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Sat Nov 24, 2007 6:07 pm Reply with quoteBack to top

120 mln. evro zaem vzeli "Bylgarski dyrzhavni zheleznici" pod formata na korporativni obligacii, plasirani ot Nasyrchitelna banka. S parite zheleznicite shteli da remontirat 1200 tovarni vagoni - za otkriti tovari, zyrnovozi i cisterni za prevoz na techni goriva. Kato garanciia po kredita BDZh e zalozhila chast ot podvizhniia si systav, vkliuchitelno i novite dizelovi motrisi "Deziro", na "Simens". S edna chast ot zaema zheleznicite shteli da platiat borcha si kym NEK ot 67 mln. lv. Samo zaradi povishenieto na cenata na toka prez liatoto toj bil narasnal s 6 mln. lv. BDZh planirala da pokrie dylga si ot 90 mln. lv. kym nacionalnata kompaniia "Zhelezopytna infrastruktura". Obmislialo se dori refinansirane na zaema kym "Simens", zashtoto bil s po-visoki lihvi ot obligacionniia.
Realizaciiata na emisiiata e bila mnogo trudna zaradi globalnata ipotechna kriza. Vypreki tova uspeshnata rabota na Nasyrchitelna banka e dovela do realizirane na obligaciite. Interesyt kym knizhata na zheleznicite dori nadhvyrlil nominalnata stojnost na emisiiata i e dostignal 135 mln. evro. Kupuvachi na knizhata bili golemi i utvyrdeni institucii - 3 chuzhdi i 2 bylgarski banki. Sred tiah bili "Depfa", "Deksiia Komunal kredit", "BNP Pariba". Emitirani bili 120 hil. cenni knizha s nominal po 1000 evro. Srokyt im bil 10 g. s 18 meseca gratisen period.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Dec 07, 2007 5:52 pm Reply with quoteBack to top

Evropa odobrila finansirane ot 7,3 mln. evro za tri zhelezopytni proekta ot Transevropejskata transportna mrezha (TEN-T). Tova bila 50% ot stojnostta na proektite, ostanalite sredstva shteli da se osiguriat ot dyrzhavata. Parite bili za tehnicheska pomosht za vyzstanoviavane na proektnite parametri na zhp liniiata Ruse-Varna i za izgrazhdaneto na intermodalni terminali v Plovdiv i Ruse.
BDZh vlozhili 1,7 mln. leva v obnoveno hale za remont na tiagovi elektrodvigateli. Modernizaciiata bila zapochnala prez 2003 g. Dnes otkrili remontiraniia ceh v depo "Poduiane". Vsiaka godina tam shteli da bydat remontirani po blizo 400 tiagovi dvigatelia.
Sertificiralo se i depoto, v koeto shteli da se praviat remonti na motrisite na "Simens". 25 dizelovi motrisi po dogovora s nemskata kompaniia veche pytuvali po bylgarskite linii. Nay-interesnoto ,spored men e,che se ochakvalo prez ianuari da pristignela i pyrvata elektricheska motrisa "Simens".
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Sun Dec 16, 2007 5:05 pm Reply with quoteBack to top

BDZh gubelo po 10 mln. ot gratischii socheli analizite na kompaniiata. Ako tezi pari vlizali kato prihodi v prevozvacha, to i vyzmozhnostite za investicii shteli da bydat mnogo po-golemi. Vypreki trudnostite 100 renovirani vagona veche bili dostaveni ot Germaniia. S polovinata ot tiah se obnovili niakolko kompozicii, sred koito ekspresite "Chajka" i "Diana". Ostanalite 50 vagona bili za krajgradski vlakove. Prez 2008 g. poetapno shtqla da se osyshtestvi i podmianata na goliama chast ot ostarelite elektrichki s novi vlakove na "Simens".
Obshto 43 pytnici sa se opitali da pytuvat bez bilet v petyk sledobed po marshruta Pernik-Sofiia. Vchera sutrinta neredovnite sa bili 48.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Dec 28, 2007 9:18 am Reply with quoteBack to top

Kombinatyt "Kremikovci" spyval rabotata na BDZh. Prichinata bila, che zaradi tezhkoto finansovo systoianie, v koeto e izpadnal, metalurgichniiat gigant realiziral po-malko tovarni prevozi, otkolkoto bil zaiavil. Samo za poslednite 2-3 meseca porychkite na "Kremikovci" za transportirane na surovini i gotovi materiali bili spadnali s 25-30%. A tova se otraziavalo zle i na zhp prevozvacha. Prez 2008 g. se ochakvalo zatrudneniiata na "Kremikovci" da prodylzhat. Tova oznachavalo, che shteli da voziat vse po-malko tovari. Za da kompensirali zagubite ot "Kremikovci", zheleznicite uvelichavali prevozite na stroitelni materiali i surovinite ot minite.
Prez tazi godina BDZh bili prevozili 20 mln. tona tovari i nad 34 mln. pytnici. Novoto druzhestvo za tovarni prevozi v BDZh planiralo prez 2008 g. da prevozi s 1-2%, ili 200-300 hil. t poveche tovari ot 2007 g. A pasazherite da narasneli s 2-3% ili okolo 500 hil. dushi poveche otsega.
BDZh veche niamalo zadylzheniia kym NEK, NKZhI, dyrzhavata i personala. Prez 2007 g. bili izplateni vsichki stari zadylzheniia, uvelichili bili zaplatite na zheleznicharite sredno s 32% i prihodite na kompaniiata s nad 40 mln. leva. Dori za pyrvi pyt ot godini nasam se ochakvalo BDZh da zavyrshi s 5-10 mln. leva pechalba. V momenta prevozvachyt imal edinstveno tekushti zadylzheniia okolo 180 mln. leva, koito ot nachaloto na godinata bili spadnali sys 150 mln. lv.

Nay-posle
S 20 minuti po-byrzo veche pytuvali pytnicite ot Sofiia do Varna, koito bili izbrali vlakovete po podbalkanskata liniia prez Karlovo. Vremeto bilo sykrateno blagodarenie na nov zhelezen pyt, izgraden nad iazovir "Conevo". Toj bil mezhdu garite Tyrnak i Asparuhovo i bil dylyg 4,5 km. 900 m ot nego preminavali po tri estakadi, izdignati na 30-40 m nad vodata. Novata zhp otsechka i trite mosta bili chast ot zhp liniiata Karnobat-Sindel i ot prioritetniia VIII transevropejski koridor. Nay-posle te bili otkriti dnes ot ministyra na transporta. Po noviia zhelezen pyt vlakovete za Varna prez Karnobat se dvizheli sys 130 km v chas.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Tue Jan 22, 2008 7:53 pm Reply with quoteBack to top

Zasedanie na Oblastniia syvet za regionalno razvitie shtqlo da se provede v Pleven v kraia na ianuari ili v nachaloto na fevruari mesec.
Po vreme na predstoiashtoto zasedanie shtqlo da se razglezhda systoianieto na pytnata i zhelezopytnata infrastruktura v regiona. Samo v zhp infrastrukturata veche bilo zapochnalo realiziraneto na proekt za nad 160 miliona evro, vkliuchvasht modernizaciiata na liniiata Mezdra - Gorna Oriahovica. Goliama chast ot traseto na tazi liniia minavalo prez teritoriiata na Plevenska oblast.
V zasedanieto na Oblastniia syvet za regionalno razvitie shteli da uchastvat predstaviteli na Ministerstvoto na transporta i Ministerstvoto na regionalnoto razvitie i blagoustrojstvoto. Po vreme na sreshtata shteli da bydat obsydeni bydeshti proekti i shtqlo da se akcentira vyrhu reshavaneto na problemite v razvitieto na infrastrukturata v regiona.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Sat Jan 26, 2008 10:26 pm Reply with quoteBack to top

Za 33 minuti shteli da preodoliavat razstoianieto mezhdu Sofiia i Pernik novite elektromotrisni vlakove "Simens Deziro". Pyrvite dva vlaka trygvali ot 1 fevruari. Te bili chast ot 25-te motrisi, koito shtql da dostavi germanskiiat koncern "Simens" na BDZh do kraia na avgust. 15 ot kompoziciite bili trivagonni s po 190 vtoroklasni sediashti mesta, a 10 bili chetirivagonni - s po 254 mesta. Investiciiata bila 117,350 mln. evro. Elektromotrisnite vlakove razvivali 140 km/chas v uchastycite, kydeto zhelezopytnata infrastruktura go pozvoliavala.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Sun Jan 27, 2008 5:42 pm Reply with quoteBack to top

125-kilometrovata tesnolinejna zhp liniia Septemvri - Dobrinishte shtqla da byde dadena na koncesiia do kraia na godinata. Kym naj-romantichnata ni liniia interes imali chuzhd investicionen fond, rodna kompaniia i niakolko obshtini. Traseto minavalo prez edna ot naj-krasivite chasti na Rodopite i golemite kurorti Velingrad i Dobrinishte. Na liniiata bila razpolozhena i naj-visokata zhp gara u nas - Avramovi kolibi.
Do kraia na fevruari shtqla da se reshi sydbata i na Centralna gara v Sofiia.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 6:53 pm Reply with quoteBack to top

Zhelezopytni giganti ot Evropa veche tocheli zybi za BDZh. Germanskite zheleznici "Dojche Ban" i avstrijskite zheleznici OBB bili deklarirali svoia interes za pridobivane na chast ot BDZh. OBB i "Dojche Ban" imali apetit osnovno kym pokupka na tovarnite prevozi na rodnite zheleznici. Te bili otdeleni ot pytnicheskata usluga v kraia na 2007 g. Osnovnite celi na prestrukturiraneto v BDZh bili spirane na krystosanoto subsidirane na pytnicheskite prevozi ot pechalbata na tovarniia transport i po-goliama iasnota na smetkite - ot kakvo i kolko pechelilo BDZh.
I dvata evropejski zhelezopytni giganta bili dobre poznati sred zhp sredite u nas. Nacionalnata kompaniia "Zhelezopytna infrastruktura" podpisala prez minalata godina Memorandum za sytrudnichestvo s avstrijskite zheleznici. BDZh pyk razchitalo na syvetite na "Dojche Ban" kak da izpluvalo ot krizata i da se prevyrnelo v pechelivsha kompaniia oshte ot 2006 g., kogato bilo podpisano Sporazumenie za sytrudnichestvo.
Interesyt kym tovarnite prevozi na BDZh nikak ne bil sluchaen. Prichinata bila, che ot 2010 g. pazaryt na zhp uslugi u nas shtql da byde liberaliziran. Taka shtqlo da otpadnel monopolyt na BDZh vyrhu bylgarskite relsi. I vseki evropejski zhelezopyten igrach, kojto poiskal i otgovarial na evronormite, shtql da mozhe da prevozval i po nashite linii. A "Dojche Ban" i OBB veche bili poluchili sertifikatite si za tehnicheska bezopasnost, koeto ot 2010 g. gi prevryshtalo v osnovni konkurenti na rodnoto BDZh v mezhdunarodno otnoshenie. Taka evropejskite prevozvachi shteli da mogat da otkrieli redovna zhp liniia ot Sofiia po proizvolen evropejski marshrut ili da transportirali tovari. A ot 2012 g. chuzhdite vlakove shteli da mogat da voziat pytnici i tovari i po vsichki linii i gari na Bylgariia.

BDZh si ostanal monopolist na zhp pazara v Bylgariia i prez 2007 g., vypreki che raboteli oshte 2 chastni kompanii. Dyrzhavniiat prevozvach uspial da realizira nad 18,5 mln. tona tovari i nad 4,7 mlrd. tonkilometra. Tova mu otrezhdalo 90% ot zhelezopytniia pazar v stranata. "Bylgarska zhelezopytna kompaniia" pyk bila realizirala 1,3 mln. tona tovari i nad 380 mln. tonkilometra, koeto ia postavialo na vtoro miasto po pazaren dial s okolo 9,4%. Tretata zhp kompaniia u nas "Bulmarket DM" e prevozila okolo 220 hil. tona tovari i e realizirala 1,5 mln. tonkilometra. Taka tia se narezhdala na posledno miasto na pazara u nas s dial pod 1%. Tozi slabo razvit zhp pazar i pochti lipsvashtite kombinirani prevozi praveli Bylgariia izkliuchitelno apetitna za chuzhdite kompanii.

A couple of European rail transport giants are licking their chops for the Bulgarian National Railway Company (BDZ), Germany's Deutsche Bahn and Austria's OBB have expressed desire to acquire part of the company. OBB and Deutsche Bahn's business ambitions are mainly focused on purchasing BDZ's freight operations, which was separated from the passenger service end last year. The chief aims of this restructuring were to cut off the subsidizing of the passenger transport service from the freight department's revenues, as well as to closely scrutinize all company accounts to find out what activities bring profit and what not.
Both Deutsche Bahn and OBB are well known in Bulgaria. The former and the Bulgarian state-owned Railroad Infrastructure Company signed a memorandum of cooperation in 2007; the latter has been advising BDZ on how to wrestle with existing financial problems and develop into a successful company.
"It's no wonder that foreign companies are particularly interested in BDZ's freight service," experts in transport commented. The reason is that the Bulgarian railway services market in Bulgaria will be liberalized as of 2010, which means that BDZ will no longer hold the monopoly on it. As a result, any of Europe's railway companies will be able to set foot on the local market provided that they wish to and, of course, that they meet the EU criteria. And since Deutsche Bahn and OBB already hold certificates for technical safety, they will be able to freely enter the local railway market competition as major opponents to the state-owned monopolist.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Sun Mar 16, 2008 2:02 pm Reply with quoteBack to top

Novi vagoni, po-dobro obsluzhvane i po-visoki ceni shtqlo da predlozhi BDZh na pytnicite si. Ochakvalo se Ministerstvoto na transporta i pravitelstvoto da okazhat podkrepa, za da bydat namereni neobhodimite sredstva. V momenta se rabotilo po systaviane na novoto rykovodstvo na BDZh, koeto shtqlo da e gotovo do 10-ina dni. Osnovnata zadacha na novoto rykovodstvo shtqla da byde da sledva evropejskite praktiki v pytnicheskite i tovarnite prevozi, za da mozheli vsichki klienti na BDZh da poluchavat vse po-dobro obsluzhvane. Vyv vryzka s tova mozhelo da bydat uvelicheni cenite na biletite, no koga i s kolko zaviselo ot inflaciiata i cenite na energoiztochnicite.
View user's profileSend private message
Display posts from previous:      
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.


 Jump to:   



View next topic
View previous topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: All times are GMT
Effex-Media Web Resources
 
 
Create your own free forum now!
Terms of Service Purchase Ad Removal Forum Archive Report Abuse