FI Black 3D Blue
 
 
 FAQ  •  Search  •  Memberlist  •  Usergroups   •  Register  •  Profile  •  Log in to check your private messages  •  Log in
 
 
Refi

Bookmark this site!
 Pytnata mrezha v Plevenska oblast View next topic
View previous topic
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Author Message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Wed Apr 16, 2008 5:40 pm Reply with quoteBack to top

Zapochnala usilenata rabota po remonta na pytishta v Plevenska oblast po programata, koiato bila na stojnost 49 miliona leva. Porychkata bila na fond "Republikanska pytna infrastruktura" ot 2006 godina, konkursyt bil spechelen ot "Pytinzhenering". Okolo 6 miliona leva ot obshtata suma bili predvideni za zimno pochistvane i poddyrzhane na pytishtata v Plevensko pri zimni usloviia za tri godini, a ostanalite pari - za rekonstrukciia na pytishtata. Dogovoreno bilo rykovodstvoto na fond "Republikanska pytna infrastruktura" da vkliuchi v programa syvmesten proekt mezhdu fonda i Obshtina Pleven na stojnost 2 miliona leva. S tezi sredstva shtql da byde remontiran pytiat ot vhoda v Pleven ot Ruse, prez bul. "Ruse" i bul. "Hristo Botev" do kvartal "Mara Dencheva". Ot "Mara Dencheva" do selo Brestovec pytiat ot Pleven za Lovech, imalo drug proekt, za kojto veche imalo spechelena procedura i kojto shtql da se finansira ot OP "Regionalno razvitie". Delyt na Obshtinata v rekonstrukciiata na pytia do "Mara Dencheva" bil v razmer na 350 000 leva, ostanalite pari ot fond "Republikanska pytna infrastruktura". Dopylnitelno v cialostniiat proekt bili osigureni 200 000 leva, koito bili za podmiana na vodoprovodnata mrezha po bul. "Hristo Botev".
Proektyt za remont ot vhoda na Pleven do "Mara Dencheva" vkliuchval podmiana na bordiurite, podmiana i izkyrpvane na pytniia uchastyk. Obshtata plosht bila 51 000 kvadrata ili 5 820 metra. Ot "Pytinzhenering" uverili, che do kraia na april uchastykyt do Ortopediiata shtql da byde zavyrshen. Ako mezhduvremenno firma "Rajkomers" bili prikliuchili s podmianata na vodoprovodite po bul. "Hristo Botev", do kraia na maj shtql da byde zavyrshen i remontyt na pytnata nastilka i podmianata na bordiurite po tozi bulevard. "Pytinzhenering" rabotela s naj-moderniia asfaltosmesitel i tova garantiralo otlichnoto kachestvo na pytnite nastilki, koito v momenta firmata polagala.
V rabotniia proekt za remont po OP "Regionalno razvitie" v edin lot bili zalozheni dva proekta - remontyt ot "Mara Dencheva" do Brestovec i pytiat za grad Iskyr. Obshto okolo 11 miliona leva bili predvideni za remontite po dvata proekta, koito bili specheleni prez minalata godina ot firma "Pytinzhenering". Prez tazi godina dvata proekta triabvalo da bydat zavyrsheni. V Pleven remontnite dejnosti shteli da zapochnat prez maj.
Nared s tezi golemi proekti v Plevenska oblast i prez tazi godina shtqlo da se raboti po oshte niakolko proekta, koito shteli da reshat problemite s infrastrukturata v regiona. Vodeni bili pregovori s fond "Republikanska pytna infrastruktura po razrabotka na Oblastno pytno upravlenie prez tazi godina da prikliuchat niakoi proekti v oblastta, po koito se rabotelo ot niakolko godini, no ne bili prikliucheni i tova syzdavalo seriozni problemi.
Remontnata programa vkliuchvala dva etapa. Pyrviiat etap bil na stojnost 4.3 miliona leva, ot koito 2.9 miliona leva bili za remonta na pytia Knezha - Iskyr, kojto bil zapochnat oshte prez 2002 godina. Prez tazi sedmica se ochakvalo ot Oblastno pytno upravlenie da izvikat izpylnitelite na obekta i da im postaveli kategorichno uslovie, che bilo vreme da zavyrshat tozi obekt. V protiven sluchaj, Oblastno pytno upravlenie shtqlo da vnese iskane za prekratiavane na izpylnenieto i za vyzlagane na nova procedura za izpylnenie na tozi obekt. Porychkata bila spechelena ot starozagorska firma SBS, koiato bila chast ot "Trejsi holding", no se izpylniavala ot firma "Viastroj".
500 000 leva bili predvideni za drug zabaven vyv vremeto pyten remont - na pytia Milkovica - Cherkvica. Tam proektyt bil za 7.5 miliona leva, kato za pyrviia etap bil zalozhen polovin milion, a za vtoriia - 3 miliona, taka che za sledvashtata godina ostanali okolo 3.6 miliona leva, s koito proektyt da byde okonchatelno prikliuchen. Tazi pytna vryzka bila mnogo vazhna, zashtoto shtqla da se oblekchi traseto Pleven - Nikopol, po koeto se izvyrshvali stroitelni raboti na stojnost 26.5 miliona leva.
Vtoriiat etap ot stroitelnata programa na Plevenska oblast za tazi godina vkliuchva proektirane na pytishta nad 50 kilometra za 600 000 leva, rabotelo se aktivno i po traseto na iztochniia obhoden pyt na Pleven. Prez tazi sedmica se ochakvalo da byde svikano zasedanie na ekspertniia syvet, za da se obsydi traseto, koeto triabvalo da mine nad Kajlyka.
Prez tazi godina triabvalo da prodylzhi remontyt i na pytia Pleven - Lovech - sled Brestovec, dokydeto imalo gotov proekt - do granicata s Loveshka oblast. Okolo 100 000 leva bili predvideni za tozi remont. Shtqlo se napravi i mashtabno proektirane na pytia Lukovit - Cherven briag - Knezha za nad 230 000 leva, koito shteli da bydat finansirani ot fond "Republikanska pytna infrastruktura".
Remontyt na pytia Debovo - Lozica syshto bil mnogo vazhen za cialostnoto reshavane na problemite s pytnata infrastruktura v Plevensko. S tozi proekt shtqlo da se reshi podhodyt kym Belene. V momenta se rabotelo po traseto ot Nikopol do Debovo i po organiziraneto na obhoden pyt pri Lozica. Pytiat bil v mnogo losho systoianie. Tozi proekt bil zalozhen za realizaciia v dva etapa, v nego bil zalozhen remont i na pytia Lozica - Biala voda.
Prez tazi godina triabvalo da byde zavyrshen remontyt i na pytia Gostilia - Krushovene - obshtata stojnost na tozi proekt 1.6 miliona leva i toj syshto bil s davnost - zapochnal e kato realizaciia oshte ot 2004 godina.
Za pytia Grivica - Zgalevo - Pordim bili predvideni remontni raboti za 300 000 leva.
Izvyn proektite do tuk za okolo 11 miliona leva, v ramkite na 10 miliona leva bili dogovoreni s fond "Republikanska pytna infrastruktura" se ochakvalo skoro da zapochne remont po nova tehnologiia. Tia se izpolzvala za vtori pyt v Bylgariia i shtqla da se prilozhi pri remonta na pytia ot Izgrev do Trynchovica i na pytia ot Bylgarene kym Belene", dopylni . Nared s osiguriavaneto na finansiraneto, ot osobeno znachenie bila otgovornostta na firmite, spechelili proektite, za da bydat usvoiavani sredstvata. Prez tazi godina dyrzhavata i oblastnata administraciq,v chasnost shteli da bydat bezkompromisni kym tezi firmi.

280 000 leva bili zalozheni v stroitelnata programa na oblastta za asfaltirane v park Kajlyka.Shteli da bydat asfaltirani osnovno alei i pytishta, no ne pytiat Kajlyka - Tuchenica, a pytishtata v parkovata chast. Predvizhdalo se remont i na pytia okolo ezeroto v Kajlyka, kydeto neravnostite i dupkite naistina syzdavali seriozni problemi na plevenchani i gostite na grada.


V ramkite na proekta za rekonstrukciia na pytia Pleven - Nikopol kym momenta imalo osigureno finansirane za podmianata na vodoprovodi prez selata Koilovci, Asenovo, Zhernov i Muselievo. Sredstvata bili 1.3 miliona leva. Do sedmica se ochakvalo tozi proekt da byde startiran. Sredstva za podmiana na vodoprovodite v Dolni Vit, Somovit i Milkovica - 120 000 leva, bili osigureni i ot biudzheta na Ministerstvoto na regionalnoto razvitie i blagoustrojstvoto. Sega tozi proekt prikliuchval.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Mon Jun 09, 2008 1:57 pm Reply with quoteBack to top

Feribootniiat kompleks bil gotov. Ostavalo nasipvaneto na edna chast skalna masa, koiato do dvadesetina dni shtqla da byde gotova. Ochakvalo se kompleksyt da byde otkrit v sredata na sledvashtiia mesec.


Shto se otnasialo do pytia, vodesht do feribotniia kompleks, syglasno skliucheniia dogovor, rekonstrukciiata triabvalo da se zavyrshi do nachaloto mart sledvashtata godina. Neshtata po rehabilitaciiata vyrveli dobre. Po-slozhen bil uchastykyt neposredstveno predi Nikopol, zashtoto tam imalo korekciia na traseto, otchuzhdavane. Shtqlo da ima izpraviane na pytia, na mesta bilo predvideno povdigane na nivoto na pytia, zatova shtqlo da e po-trudno. Rabotata, obache, shtqla da se pravi na etapi, kakto bilo zapisano v dogovora. Pyrvata chast, koiato veche bila gotova za binder, shtqla da byde dovyrshena do kraia na godinata. Rabotata shtqla da prodylzhi i prez sledvashtata godina.

Do sedmica trevata okolo pytishtata v Plevenska oblast trqbvalo da byde okosena.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Jun 20, 2008 6:21 pm Reply with quoteBack to top

Sled oditniia doklad na KPMG za dejnostta na fond "Republikanska pytna infrastruktura", izpraten v prokuraturata, okonchatelno bili spreni 10 proekta za remont na pytishta na stojnost 88 miliona evro. Sred proektite, finansiraneto na koito bilo spriano, bila i rehabilitaciiata na pytia Pleven - Nikopol.
Kakvo se sluchvalo s tozi vazhen pyt, shtqla li prodylzhi li rabotata i s kakvi sredstva?
Niamalo osnovanie za pritesnenie. Napravena bila proverka na miasto na obekta, na trite poduchastyka - ot detelinata na razklona za Nikopol do Mechka, ot Mechka do Debovo i ot Debovo do Nikopol. Navsiakyde sa rabotelo aktivno, pri tova sys zasilvashti se tempove. Rabotata na obekta niamalo da spre. Firmata izpylnitel zapochvala mnogo seriozen etap ot proekta. Do kraia na iuni shtqlo da se zavyrshi izkyrpvaneto na trite uchastyka. Prez sledvashtata sedmica shtqlo da zapochne polaganeto na vtoriia izravnitelen sloj - binder, toest cialo asfaltirane, a sled tova shtql da byde polozhen i tretiiat iznosvasht sloj na pytia. Vsichko vyrvqlo po plan, rabotelo se aktivno. Niamalo osnovanie da se schita, che sled kato pytiat bil posochen v spisyka na desette spreni proekta, rabotata shtqla da spre.
Kak shteli da se razplashtat dejnostite, obache? Triabvalo da se znae, che spiraneto na proektite bilo ot oditora, po-tochno ot rykovoditelia na oditorskata kompaniia, a ne ot Evropejskiia syiuz. Tova bilo vytreshno reshenie, v koeto bilo zapisano, che se zadylzhavalo Ministerstvoto na regionalnoto razvitie i blagoustrojstvoto i noviiat direktor po FAR na ministerstvoto, da namereli mehanizmi za finansirane na proektite, taka che da ne spiralo realnoto im izpylnenie i da se sybliudavali vsichki pravila za inzhenerno-tehnicheski kontrol. Spiraneto na proektite bilo profilaktichna miarka, celiashta iziasniavaneto na tova, dali imalo niakakvi propuski, koito triabvalo da bydat otstraneni predi okonchatelniia doklad i proverkata na EK.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Jun 27, 2008 11:49 am Reply with quoteBack to top

Naskoro se razhodih pesh do selo Bezhanovo i mi napravi vpechatlenie, che rastitelnostta kraj pytia e zapochnala da go “iziazhda”. V skoro vreme gorata i hrastite shte zavzemat asfalta, dobre, che se dvizhat hora s kolite si. Otpravih vypros kym pytnoto upravlenie kak smiatat da se razreshi tazi situaciia.

Ot tam mi otgovoriha,che ako stavalo vypros za tretoklasniia pyt Brestovec, Todorovo, Gortalovo, Bezhanovo - Beglezh, naistina, poradi obilnite dyzhdove prez poslednite 2 meseca, izbuiala v znachitelna stepen rastitelnostta, vkliuchitelno i hrastite. Firmata izpylnitel, koiato bila spechelila procedurata za izbor na izpylnitel da se grizhi za pytia, niamala vyzmozhnost da se spravi s vsichki postaveni zadachi. Tia triabvalo da pravi remonti, tekushti dejnosti, da izkyrpva pytnata mrezha, kakto i da osiguriavala gabarita na pytishtata, da izriazvala hrasti i da okosiavala trevnite ploshti v obhvata na pytia. Poradi intenzivnite valezhi i opredeleno izostavaneto v izpylnenie na rabotata po osiguriavane gabarita na pytia, ot pytnoto podgotviali nova procedura, koiato shtqla da startira sledvashtata sedmica, za da podpomogneli tazi dejnost po pochistvane na servituta na pytishtata ot rastitelnostta.

Popitah v kakvo se systoi tazi pomosht.

Ot tam mi otgovoriha,che chteli da vliazeli drugi firmi izpylniteli, koito da osigureli izsichaneto na hrastite, okosiavaneto na trevata i izchistvaneto na syoryzheniiata. Zatova shtqlo da im byde dopylnitelno zaplateno otdelno ot osnovniia dogovor.

Popitah ne triabva li v takyv sluchaj firmata, koiato e spechelila porychkata, no ne mozhe da se spravi, da poeme chast ot zadylzheniiata i da plati na tezi firmi, za da ne se plashtat pari dopylnitelno.

Otgovoriha mi,che niamalo takiva klauzi v dogovora tia da poemela parichno zaplashtane. Imalo takava klauza, kogato izvyrshela nekachestveno ili ne bila v systoianie da svyrshi rabotata si, ili predizvikvala prechki na dvizhenieto ili zadrystvane. Togava v klauzata bilo predvideno pytnoto da naemelo byrzo drugi firmi, kakto se bilo sluchilo zimata, koito da osigureli prohodimost i togava veche zaplashtaneto stavalo za smetka na rabotite, koito te bili dogovoprili, no ne bili izpylnili. V tozi sluchaj ot pytnoto videli, che izostavali opredeleno, zatova vyzlagali dopylnitelna procedura, puskali ia i ochakvali da se iaviat drugi firmi, za da startirali. Ot pytnoto bili dali obiavi za obshtestveni porychki za otdelnite uchastyci, vzeli bili zatova razreshenie ot Izpylnitelnata ni direkciia.

Zadadoh vyprosa ima li drugi pytishta, koito sa v syshtoto systoianie kato dosega posochenoto.

Otgovoriha mi,che imalo, da. Imalo takiva, kydeto rastitelnostta bila zapochnala da zaema chast ot banketite. Chast ot tezi pytishta po syshtiia nachin shteli da bydat postaveni pod vyzdejstvieto na dopylnitelni sili, na koito shteli da vyzlozhat izvyrshvaneto na pochistvaneto, bilo s obshtestvena porychka, bilo s direkten dogovor.

Popitah koi sa tezi pytishta?

Otgovoriha mi,che niamalo smisyl da gi izbroiavam - vseki pytuval i gi vizhdal. Goliama chast ot pytishtata v Severozapadnata chast na oblastta i niakoi pytishta v posoka sever syshto bili taka obrasnali. Syshto i pytiat za Nikopol, za Knezha, da ne govorim za tretoklasnite pytishta, kydeto dvizhenieto bilo po-malko. Razporedeno bilo da se raboti po tezi pytishta, na glavniia pyt bilo okoseno, no silite ne dostigali da se spravela firmata s celiia tozi obem ot raboti, zatova shteli da vyzlozhat i dopylnitelno rabota na drugi firmi.

Popitah firmata izpylnitel li gi informira, che ne mozhe da se spravi sys sobstveni sili.

Otgovoriha mi,che te ezhednevno kontrolirali neshtata i vizhdali, che te ne syumiavat da se spraviat.

Popitah kakvo e systoianieto na pytishtata v oblastta v momenta.

Otgovoriha mi,che obshto vzeto izostavali s rabotite po tekushtoto poddyrzhane, ne uspiavali da podgotviat pytishtata za aktivniia sezon na eksploataciia, vypreki che imali uverenieto na firmata, che shtqla da polozhi vsichki usiliia da uspee da navaksa tova izostavane. Tova izostavane bilo ot mnogo goliama stepen obache, vypreki che i te sybirali dopylnitelno sili, kato si tyrseli firmi podizpylniteli da im pomognat. Tehnite osnovni sili obache shteli da bydat sysredotocheni osnovno v izkyrpvaneto na pytishtata, tyj kato tova bil osnovniiat problem na dvizhenieto, a drugiiat bil osiguriavaneto na gabarita na pytia. Tam nasochvali usiliiata si i tyrseli izhod ot syzdalata se situaciia.

Popitah dali shte se nameri takyv.

Otgovoriha mi,che niamalo nachin da ne se nameri.

Izpolzuvah sluchaq,za da popitam kakvo se sluchva s obhodniia pyt na Pleven, koyto ste svyrzva izhoda za Nikopol s izhoda za Lovech i kojto triabvashe da mine prez Kajlyka? Ima li veche gotovi proekti?

Otgovoriha mi,che razrabotili 5 osnovni varianta i oshte dva dopylnitelni za tozi pyt. Variantite bili predstaveni informativno na plevenskata obshtestvenost, za da se zapoznaela s tiah i da chuela , che raboteli. Osnovnite tehnicheski resheniia, koito mozheli da bydat realizirani, minavali prez kanьona na Kajlyka. Tova emocionalno predizvikalo edna obiasnima polemika, zatova te prodylzhavali da tyrsqt dopylnitelni resheniia, koito po niakakyv nachin da izbegneli, ako bilo vyzmozhno tehnicheski, preminavaneto na parternata chast na kanьona na Kajlyka ot edna strana, a ot druga, da ne otivali mnogo nadalech i da zaobikaliali, zashtoto niamalo da mozheli da realizirat tova namerenie. Taka che v momenta bil vyzlozhen na proektanta da pomislel za oshte edin variant, osven tozi dalechen obhod na Kajlyka, no togava veche proektyt staval nerealiziruem. Sled kato, se poluchel i tozi variant, shteli da preceneli ot pytnoto sys specialistite koe bilo vyzmozhno da byde predlozheno za obsyzhdane. Te veche imali gotova shema, tazi shema shtqla da byde predlozhena oshte vednyzh za obsyzhdane, shteli da izchakali i stanovishteto na Ministerstvoto na okolnata sreda i vodite.

Popitah kyde tochno minavat prez Kajlyka tezi proekti?

Otgovoriha mi,che ediniqt go obhozhdal,a ostanalite 4 ot osnovnite varianti minavali prez Kajlyka. Naj-evtinoto i naj-blizko reshenie minavalo prez nachaloto na Kajlyka. Drugo minavalo niakyde mezhdu hotela i gybarnicite, naj-dalechnoto bilo izvyn zashtitenata zona na parka, no to bilo daleche i bilo 17 kilometra, trudno bilo realiziruemo i se otdalechavalo ot poniatieto obhoden pyt.

Izkazah mnenieto,che pone v nachaloto na Kajlyka siakash e po-priemliviiat variant, zashtoto pri hotela seche ekosistemata i parka na dve, koeto ne e udobno. Popitah gi kak mislqt?

Otgovoriha mi,che predi 3 godini nasochili usiliiata si kym tova reshenie, oshte prez 2005 g. Sled kato go predlozhihli obache, bili napraveni dosta obstrukcii na tova reshenie, predpochitalo se niakakvo mezhdinno polozhenie, kydeto tehnicheskite vyzmozhnosti go pozvoliavali. Sega se izchakval i posledniia variant, za da opredelilo na kakvo shteli da akcentirat. Shteli da izchakali i tehnicheskata, i stroitelna precenka na proektantite, za da videli koe bilo vyzmozhno da se realizira i togava veche shteli da opredelqt svoeto stanovishte. Imali oshte rezervi kym variantite, koito bili predlozheni.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 3:21 pm Reply with quoteBack to top

Situaciiata s remontite i stroezha na pytishta v oblastta bila tema na mozhe bi ne edin razgovor. Usileno vyrvql remontyt na pytia Pleven - Nikopol. Zavyrshvalo se polaganeto na t.nar. binderplast. Tova bil izravniavashtiiat plast, kojto bil pod osnovniia nosesht plast na pytia. Napredvalo se po tozi pyt, praveli se ushireniia na platnoto sled Mechka, Asenovo, Debovo. Mnogo vazhno bilo, che rabotata na tozi pyt ne spriala, tyj kato toj bil v desetkata na sprenite ot Evropejskata komisiia obekti. Reagiralo se svoevremenno i sega shtqla da prodylzhi rabotata. Ambiciiata bila do mart dogodina, ako ne i po-rano, vsichko da bydelo izpylneno. V petyk dogovorili, tyj kato predstoqlo otkrivaneto na feribota v Nikopol, da bydel izkyrpen osnovno chetirikilometroviiat uchastyk ot feribota po posoka Pleven do otklonenieto za Cherkovica, a tam niamalo smisyl ot osnovni remonti, pri polozhenie che shtql da mine remontyt na celiia pyt. V momenta se izvozvali nad 100 hil. kubichni metra zemna masa za ushiriavane na pytia. Vsichko bilo po plan, niamalo problemi i tova shtql da byde edin uspeshen proekt, izpylnen s evropejski pari.

Rabotelo se i po remonta na po-malkite pytishta. Ne poveche ot sedmica rabota imalo po zavyrshvaneto na pytia Staverci - Bregare. 4 miliona leva bili vlozheni tam. Rabotelo se ot niakolko godini. Firmata bila syshtata, koiato rabotela i kym Nikopol. Syshtata firma bila spechelila proekt po liniia na Svetovnata banka chrez fond “Republikanska pytna infrastruktura” da napravi osnovna rekonstrukciia na pytia Milkovica - Gulianci - Brest - Gigen. Tova bila investiciia za 20 miliona leva. Taka se reshavali problemite s pytishtata v obshtina Gulianci. Do 31 avgust zavyrshvali dva proekta po SAPARD na obshtinite Iskyr i Dolna Mitropoliia. Tova vkliuchvalo osnovna rekonstrukciia na pytia Staroselci - Dolna Mitropoliia i obratno. Obshtiiat obem bil 3 miliona i osemstotin hiliadi leva. Tam se rabotelo aktivno ot plevenskata firma izpylnitel. Horata ot tozi region shteli da imat dobyr pyt.

Problemi po tazgodishnata programa za rekonstrukciq na pytishta imalo po niakolko napravleniia. Kato programa za tazi godina imalo vkliucheni i v znachitelna stepen osigureni finansovi resursi za nad 80 miliona leva - neshto, koeto ne e bilo v poslednite 20 godini. Trevoga budeli niakolko pytishta. Pyrviiat bil Iskyr - Knezha, remontyt na kojto se tochel ot 2002 g., s obem okolo 6-7 miliona leva, ot koito bilo izpylneno syvsem malko. Tova bil vazhen pyt, kojto vodel kym Vidin i feribota v Oriahovo i syzdaval problemi. Pytiat za Somovit za 10 miliona leva syshto bil v zastoj - tam Oblastniqt upravitel syzdal izkliuchitelno tezhka obstanovka. Firmata izpylnitel na tezi pytishta bila edna i syshta. Edna hitrina na bivshiia direktor na Oblastno pytno upravlenie niakoga zatrudnila rabotata - ediniiat pyt go bil dal na firmata izpylnitel, a drugiia pyt hitro go bil prekaral prez druga firma ot Stara Zagora, no go bil vzel syshtiiat podizpylnitel. Tova syzdavalo mnogo problemi, zashtoto izpylniteliat na proekta ne e bil korekten. Toj e imal vyzmozhnostta da izpylni otdavna tezi dva pytia, no e pravil po malko ediniia i po malko drugiia, a prez tova vreme cenite na stroitelnite raboti, zalozheni v obekta, bili narasnali i sega firmata ne zhelaela da raboti. Stavalo duma za plevenskata firma, koiato bila podizpylnitel na starozagorskata. Tezi igri sigurno bili bili dobri za vremeto si, no ne davali rezultat. Sega izlizala neraboteshtata shema na tozi podhod, prilagan togava. Pytishtata za reshavane bili dva. Tova syvpadnalo s bezvlastieto vyv fond “Republikanska pytna infrastruktura” i na praktika sega tam niamalo koj da vzeme reshenie. Ochakvalo se na shefskiia stol da sednel chovek, kojto da upravliaval, i vednaga Oblastniq upravitel shtql da otide pri nego. Izhodite ot situaciqta bili dva. Ediniiat bil aktualizirane na cenite, zashtoto grazhdanite na oblastta ne bili vinovni, che Pytnoto bilo podhodilo po tozi nachin i izpylniteliat ne si bil svyrshil rabotata. Drugoto bilo smiana na izpylnitelia. Taka shteli da bydat prikliucheni tezi dva obekta.

Oblastniqt upravitel tyrsel vyzmozhnost da podmeni i vodoprovodite po selata, kakto i po pytia za Nikopol. Drugo konfliktno napravlenie, za koeto bil vnesyl predlozhenie pri koordinatora i syvetnik na ministyra na ikonomikata po problemite na AEC Belene, bilo svyrzano imenno s podhodite kym Belene. Te bili dva - napravlenie Debovo - Liubenovo, t.e. prodylzhavane na pytia Pleven - Nikopol vdiasno. Toy bil izkyrpen, no Oblastniqt upraviel iskal osnovna rekonstrukciia, za koiato bili neobhodimi ne po-malko ot 10 miliona leva. Triabvalo da byde napraven i proekt. Vtoroto bilo osnovna rekonstrukciia na pytia Bylgarene - Trynchovica, Izgrev - Belene. Tozi proekt bil odobren, shtql da byde finansiran ot fonda, opredelen bil izpylnitel, stojnostta na obekta bila 20 miliona leva. Tuk se prilagala nova tehnologiia.

Shtql da zapochne remontyt i na dva novi pytia - ediniiat bil Pleven - Lovech, a drugiiat e Iskyr- Knezha, kojto v momenta ne se pravel. Tova bil edin paket, spechelen po operativnata programa, imalo izpylnitel, predstoqlo skliuchvane na dogovor, a otpusnatite sredstva bili 11 miliona evro. Tazi i sledvashtata godina tezi pytishta shteli da se praviat. Zaedno s tova vyrvql na etap diskusiia vyprosyt za obhoden pyt na Pleven. Tam triabvalo da reshim kyde da byde presechen Kajlyka, pravili obsyzhdane, shteli da pravqt i vtoro. Kajlyka bil zashtitena zona, shtqlo da se pravi ocenka na okolnata sreda i element ot tazi ocenka shtql da posluzhi za krajnoto reshenie, kakto i obshtestvenoto obsyzhdane. Za men ne triabvalo tozi pyt da e v nachaloto na parka ili kraj hotela, zashtoto tova bili poseshtavani atraktivni mesta, nito da e daleche, zashtoto ne bilo rentabilno - okolo 130 miliona shtql da struva, ako se minelo prez Radishevo. Nay-dobre bi bilo da byde niakyde okolo vagonetkite, za da ne bydeli syzdadeni izlishni konflikti.

Syshtestvuvala karta s okonchatelnoto trase na avtomagistrala "Hemus". Sledvashtata godina shteli da bydat uskoreni rabotite. Oblastniqt uravitel imal samochuvstvieto na chovek,uspial da zakove traseto. To bilo vyrnato na negovoto estestveno miasto, a ne kakto bilo izmisleno po edno vreme da byde mezhdu Lovech i Troian. “Hemus” shtql da minava niakyde okolo Tenekieniia han. Traseto se zakovalo okonchatelno predi okolo mesec, a za Pleven tazi magistrala bila mnogo vazhna.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Fri Aug 15, 2008 3:19 pm Reply with quoteBack to top

V momenta techali usileni remontni raboti po pytia ot Pleven kym Nikopol. Niakolko ekipa stroeli pytnata arteriia, za da mozhelo pri otkrivaneto na feribota v Nikopol da se poemel potokyt ot avtomobili kym novoto syoryzhenie. Feribotyt se ochakvalo da byde otkrit v sredata na avgust, no otnovo puskyt mu shtql da byde otlozhen. Tozi pyt za septemvri. Oficialnoto otkrivane na kompleksa, koeto shtqlo da se izvyrshi paralelno v Nikopol i Turnu Mygurele, shtqlo da dade start na rabotata na vsichki institucii, koito shteli da imat svoi predstaviteli na obekta. V momenta vsichki sgradi bili postroeni i bil priet akt 15. Do kraia na avgust se ochakvalo obektyt da poluchi i akt 16.
Feribotyt v Nikopol i Turnu Mygurele bil izgraden sys sredstva po programa FAR. Vypreki sprenite pari za pytna infrastruktura po programite na Evropejskiia syiuz, izgrazhdaneto na pytia kym Nikopol ne spiralo. Na mesta pytno-stroitelni grupi izgrazhdali novo trase, na mesta razshiriavali syshtestvuvashti mostove, a niakyde postaviali samo asfaltova nastilka. Ochakvalo se pytiat okonchatelno da byde zavyrshen prez sledvashtata godina.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Wed Aug 27, 2008 9:02 am Reply with quoteBack to top

Raboteli po chetiri proekta, svyrzani s podobriavaneto na infrastrukturata na pytishtata v Plevenska oblast. Do dva meseca shteli da vnesat tezi proekti v upravliavashtiia organ po OP “Transgranichno sytrudnichestvo”.
V nachaloto na septemvri shtqla da zapochne realizaciiata na proekt, spechelen pred Svetovnata banka. Stavalo vypros za rekonstrukciiata na pytia Milkovica - Gulianci - Brest - Gigen - tova bil proekt, chiiato stojnost bila poveche ot 20 miliona leva. V proekta vlizal i edin lot, kojto, obache, bil za malka stojnost - za rekonstrukciia na pyt v rajona na Troian. Malko nad 12 miliona leva bila sumata, predvidena za rekonstrukciiata na traseto v Plevensko. S tozi proekt shtql da se reshi i problemyt s mosta v Gulianci. Imalo proekt za rekonstrukciia na pytia mezhdu Milkovica i Somovit, kojto obache kym momenta bil potynal v zabvenie. Triabvalo da se vzemat merki, zashtoto za remonta na pytia Milkovica - Somovit - Cherkvica imalo da se usvoiavat okolo 6 -8 miliona evro. Realizaciiata na tozi proekt se bavela po vina na izpylnitelia - firma “Viastroj” - po proekta ne se rabotelo kakto triabva. Do desetina dni shtqla da byde proveda sreshta s rykovodstvoto na novata nacionalna agenciia “Pytishta” i shtqlo da byde predlozheno ot tiahna strana da bydat predprieti neobhodimite merki - ako triabvalo da byde smenen izpylniteliat. Proektyt triabvalo da byde zavyrshen naj-kysno prez sledvashtata godina, zashtoto procedurite se vlachaeli ot 2005 godina”. Tozi pyt bil mnogo vazhen, zashtoto mozhel da poema chast ot pytniia potok ot noviia feriboten kompleks prez Cherkvica.

Po rekonstrukciiata na pytia Pleven - Nikopol se rabotelo seriozno. Tazi godina shteli da bydat zavyrsheni 2/3 ot pytia. I kym momenta bil pochti zavyrshen tozi uchastyk t. nar. binder plast, toest izravniavashtiiat plast. Tam imalo izvestni problemi s otchuzhdavaneto na imotite po traseto, no tova niamalo da spre proekta. Vyrvqlo razshiriavaneto pri Zhernov - Nikopol. Polagali usiliia do otkrivaneto na feribota, koeto triabvalo da se sluchi do nachaloto na septemvri, da bydelo napraveno osnovno izkyrpvane na pytia.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Thu Nov 20, 2008 11:27 am Reply with quoteBack to top

Vchera dali start na rekonstrukciiata na pytia Gigen - Milkovica.
Pytniiat uchastyk bil s dylzhina ot 21.3 kilometra i e na stojnost 9 miliona leva. Srokyt za izpylnenie na pytniia uchastyk bil 18 meseca i edna godina garancionen period.
S rehabilitaciiata na pytia shtqla da se stimulira stopanskata aktivnost na naselenieto v regionite i shteli da se syzdadat blagopriiatni usloviia za ikonomicheska i tyrgovska dejnost. I oshte, che v rezultat na izvyrshenata rehabilitaciia shtql da se povishava komforta i bezopasnostta pri pytuvane, shteli da se namaliat emisiite ot vredni gazove, shtqlo da se stabilizira ekologichnoto ravnovesie i shteli da se snizhat do minimum pokazatelite za shum i prah.
Pytiat Gigen - Milkovica bil chast ot lot 2 na proekt za rehabilitaciia na pytnata infrastruktura, kojto se syfinansirala ot Mezhdunarodnata banka za vyzstanoviavane i dyrzhavniia biudzhet. Proektyt se systoql ot 30 pytni uchastyka, grupirani v 9 lota, s obshta dylzhina okolo 460 km i bili osnovno po napravleniiata ot republikanskata pytna mrezha ot pyrvi, vtori i treti klas.
Lot 2 bil s obshta dylzhina 44.6 km i vkliuchval tri pytni uchastyka. Ediniiat bil pyt ІІ-15 Vraca - Oriahovo s 3.028 km, drugiiat bil pyt ІІ-11 Gigen - Milkovica s dylzhina 21.3 km, a tretiiat - pyt ІІ-3 Pleven - Troian - Kyrnare bil dylzhina 20.26 km.
Sled proveden mezhdunaroden tyrg i prikliuchila procedura, na 25 iuli bil podpisan dogovor po FIDIK za lot 2. Dogovoryt bil podpisan sys sdruzhenie “Trejs Pleven” i e na stojnost 20 253 431.74 leva. Vyzlozhitel na obekta bila Nacionalna agenciia “Pytna infrastruktura”. Obshtata stojnost na proekta za rehabilitaciia na pytnata infrastruktura bila 144 miliona evro - 90 miliona evro sa ot Svetovnata banka, ostanaloto bilo syfinansirane ot biudzheta.
Rehabilitacionnite dejnosti, koito predstoqlo da bydat izvyrsheni na pytia Gigen - Milkovica vkliuchvali usilvane na syshtestvuvashtata nastilka chrez asfaltovo prenastilane, polagane na nov asfaltov iznosvasht plast, osiguriavane na novo i podobriavane na syshtestvuvashtoto pytno otvodniavane, osiguriavane na predpazna ograda i parapet, kakto i vertikalna signalizaciia i horizontalna markirovka.
Uchastykyt mezhdu Gigen i Milkovica, bil izgraden prez 1981 godina, a prez 2000 godina bil izvyrshen sreden remont na 740 m. Ot togava, osven chastichni izkyrpvaniia na nastilkata i tekushto poddyrzhane, ne bili izvyrshvani syshtestveni remonti.
View user's profileSend private message
Magistraler



Joined: 04 Feb 2007
Posts: 169

PostPosted: Tue Feb 03, 2009 11:37 am Reply with quoteBack to top

Predstoqlo da byde napravena aktualizaciq na remonta na pytia Iskyr-Knezha do razklona za Glava i Dolni Lukovit. Stojnostta mu bila 7-8 miliona leva. Kym tazi obshtestvena porychka shtqla da vleze oshte edna otsechka v regiona, no vse oshte se vodeli razgovori za tova. V Pleven shteli da dojdat predstaviteli na NAPI, za da vidiat na miasto trasetata i da prodylzhat razgovorite za razmraziavane na remontite na pytia Iskyr-Knezha, kakto i na pytia Milkovica-Somovit, kojto syshto bil mnogo problemen.
View user's profileSend private message
Display posts from previous:      
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.


 Jump to:   



View next topic
View previous topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: All times are GMT
Effex-Media Web Resources
 
 
Create your own free forum now!
Terms of Service Purchase Ad Removal Forum Archive Report Abuse