FI Black 3D Blue

FAQ  •  Search  •  Memberlist  •  Usergroups   •  Register  •  Profile  •  Log in to check your private messages  •  Log in

Energetika View next topic
View previous topic
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Dodyu

PostPosted: Mon Feb 05, 2007 6:31 pm Reply with quoteBack to top

Sultan Wants to Participate in Construction of NPP Belene
Oman's oil fund is ready to invest four billion euro in Bulgaria
Oman wants to participate in the construction of NPP Belene. The state-owned investment fund Oman Oil Company is ready to take part in the project for the building of Bulgaria's second nuclear power plant. Authorities in the capital Muscat expressed readiness to invest more than four billion euro in Bulgaria, of which 700 million euro will be for the construction of the Burgas - Alexandroupolis pipeline, it transpired after the visit of Bulgaria's Economy and Energy Minister Rumen Ocharov to the Arab Sultanate. Representatives of Oman Oil Company have showed readiness to invest in construction of a terminal for liquefied natural gas, announced officials with Bulgaria's Economy and Energy Minister.
Minister Ovcharov signed an agreement on mutual protection and encouragement of investments with Ahmed Macki, Minister of National Economy of Oman.
Firms from Oman are ready to cooperate with Bulgarian companies in the areas of construction, spa tourism, medicine and education.
Dodyu

PostPosted: Tue Feb 06, 2007 7:43 pm Reply with quoteBack to top

Spanish and Swedish companies will make bio fuels in Bulgaria. Feri Group will invest 42 million euro in its green energy project. The ecological fuel will be used in Bulgarian thermal power plants. Today the company will obtain a certificate for a first class investor. The Swedish company examined several terrains in the Pleven region (north Bulgaria) where its bio ethanol producing plants could be built. Around 70 million euro will be needed for the construction of the factories. The production capacity of the plants might reach 150 thousand cubic meters of bio fuel per month.
Dodyu

PostPosted: Wed Feb 07, 2007 7:07 pm Reply with quoteBack to top

Greece Endangered by Power Shortage
"Greece's electric power system is about to collapse," sources from the country's national electric company PPC S.A. said, as quoted by the Ta Nea newspaper.
Reportedly, the PPC S.A. management are afraid the country's energy system will experience serious difficulties this summer. The newspaper points the lower import of electricity from Bulgaria due to the decommissioning of the third and fourth power units of NPP Kozloduy as one of the reasons for the expected crisis.
Dodyu

PostPosted: Fri Jun 01, 2007 5:29 pm Reply with quoteBack to top

Prez iuni Kazahstan shte zapochne pregovori s Bylgariia i Gyrciia za pridobivane na dialovete im v Burgas-Aleksandrupolis. Tova syobshti direktoryt na departamenta po petrolna promishlenost kym ministerstvoto na energetikata i mineralnite resursi pred Interfaks-Kazahstan. Bylgariia i Gyrciia imat po 24,5% v proekta, a Rusiia dyrzhi ostanalite 51 na sto. Amerikanskiiat gigant "Shevron" syshto veche e proiavil interes kym zakupuvane na bylgarskata chast ot petroloprovoda. Tova pishe gryckiiat "Elevterotipiia", citirajki sigurni iztochnici. Moskva otkrito izraziava syglasieto si za tova, komentira izdanieto. Predi tri dni v Atina be ruskiiat ministyr na promishlenostta. Toj zaiavil sled razgovori s gryckiia premier, che uchastieto na amerikanskata kompaniia ne triabva da se izkliuchva, kakto i che syzdavaneto na petroloprovoda shte dovede do uvelichavane na iznosa na ruski petrol kym SAЩ.

Kazakhstan will start negotiations with Bulgaria and Greece for acquiring shares from the Bourgas-Alexandroupolis oil pipeline, Director of the Oil Industries Department to the Ministry of Energy and Mineral Resources of Kazakhstan, said for Interfax-Kazakhstan news agency.
In this project Bulgaria and Greece hold 24,5% each and Russia holds the rest 51%.
The American giant Chevron has also shown interest in buying the Bulgarian share of the pipeline, the Greek Eleftherotypia newspaper wrote, quoting reliable sources.
Moscow openly supports the idea, the article reads. Russian Minister of Industry and Energy visited Athens three days ago. After talks with Greece's Prime Minister, he said that the participation of the American company in the project shouldn't be excluded and that the building of the oil pipeline would result in an increase of the export of Russian oil to the USA.

Last edited by Dodyu on Sun Jun 03, 2007 12:26 pm; edited 1 time in total
Dodyu

PostPosted: Sun Jun 03, 2007 12:24 pm Reply with quoteBack to top

Ruski gaz i neft usporedno mogat da potekat ot Burgas kym Aleksandrupolis. Tova shte stane, ako byde prieta ideiata na gryckiia prezident usporedno s petroloprovoda da se izgradi i gazoprovod. V chetvyrtyk, po vreme na sreshtata s premiera na Rusiia e predlozhil ednovremenno sys starta na proekta Burgas - Aleksandrupolis da zapochne da se stroi i tryba za prenos na ruski priroden gaz do Gyrciia i razshiriavane na sytrudnichestvoto s Rusiia v energijnata sfera.
Proektyt Burgas - Aleksandrupolis, chieto izgrazhdane triabva da startira v nachaloto na 2008 g., e vazhen za Bylgariia, zashtoto zasilva vliianieto na stranata ni na iuzhnoevropejskata energijna karta. Ako paralelno byde izgraden i gazoprovod, negovata cena shte e s okolo 30% po-niska, otkolkoto, ako se izgrazhdashe samostoiatelno.Tova e izkliuchitelno izgodno za investitorite. Bylgariia shte pecheli ot tranzitnite taksi ot prenosa na gaz i ot malkoto rabotni mesta za eksploataciiata i poddryzhkata na gazoprovoda.
Ot chisto ikonomicheska gledna tochka obache Gyrciia niama nuzhda ot tozi gazoprovod. Naj-veche zashtoto rajonyt na Aleksandrupolis i namirashtite se na zapad ot nego oblasti sa riadko naseleni i sys slabo razvita promishlenost. Golemite gradski i industrialni centrove Solun i Atina se snabdiavat ot veche izgradeniia gazoprovod prez Rumyniia i Bylgariia, chijto kapacitet e predostatychen da zadovoli stranata v blizkite godini.
Potreblenieto na gaz v Gyrciia sega e okolo dva pyti po-malko ot tova na Bylgariia i niama nikakvi izgledi da se uvelichi drastichno. Poradi tazi prichina "Gazeksport" razreshi na "Bulgargaz" da izpolzva sinьoto gorivo ot tranzitniia tryboprovod za Gyrciia za gazificiraneto na Iugozapadna Bylgariia.
Ako Gyrciia planira da izgradi kraj Aleksandrupolis terminal za vtechnen gaz, to trudno shte nameri pazar za nego na sredizemnomorskiia pazar poradi silnata konkurenciia na severnoafrikanskite terminali.
Taka che ideiata na gryckiia prezident po-skoro presledva politicheski celi, otkolkoto pochiva na niakakvi srednosrochni ikonomicheski celi.

Russian gas and oil are possible to be transported abreast from Bourgas to Alexandroupolis if the idea of Greece's President is adopted and namely that a gas pipeline is constructed in parallel to the oil pipeline. On Thursday while talking to Russia's Prime Minister suggested that a parallel project for transport of Russian gas to Greece be commenced and expressed interest in expanding cooperation with Russia in the energy sector.
Bourgas-Alexandroupolis oil pipeline construction should start in the beginning of 2008. The project is important for Bulgaria because when implemented it will increase Bulgaria's significance on the energy map of Southern Europe. If a gas pipeline runs parallel to the oil pipeline, its construction will cost by 30% less than if constructed separately. Bulgaria will profit from transit taxes for gas and oil transport and from the few jobs necessary for the maintenance of both pipelines.
Dodyu

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 6:22 pm Reply with quoteBack to top

Prokuraturata pogna AEC "Belene". Magistratite shte razsledvat finansovi narusheniia, svyrzani sys stroezha na centralata. Proverkata e vyzlozhena na policiiata ot Okryzhna prokuratura-Veliko Tyrnovo po signal na Obshtinskiia syvet v Svishtov. Signalyt e adresiran i do glavniia prokuror i do ombudsmana. Syvetnicite iskat vlastite da roviat kak sa bili izrazhodvani nad 8 mlrd. dolara za izgotvianeto na doklada za ocenka na vyzdejstvieto vyrhu okolnata sreda na centralata, kakto i pylna finansova reviziia na vsichki sredstva, vlozheni ot zamraziavaneto na stroitelstvoto prez 1990 g. dosega. Ne bili registrirani prouchvaniia na bylgarskata firma podizpylnitel na "Parsyns", koiato e spechelila konkurs za obshtestvena porychka za izgotvianeto na doklada i vsiaka edna ot stranicite na doklada struva 4700 dolara na bylgarskite danykoplatci, bez da e izvyrshena realna rabota.
Deset firmi iskat da stanat investitori v proekta AEC "Belene". Srokyt za podavane na ofertite v Nacionalnata elektricheska kompaniia izteche vchera v 12 ch. Sred kandidatite sa italianskata "Enel", cheshkata ChEZ, "Elektrisite dьo Frans", shvejcarskite ATEL i EGL, belgijskata "Elektrabel", ispanskata "Endesa", germanskite E.oN i RWE i rodnata "Kumerio Med". Te shte minat predvaritelna selekciia, sled koeto shte byde izgotvena kysa lista na predpochitanite partnьori.
Chastnite kandidati mogat da pridobiiat do 49% ot proekta. Spored pravitelstvenoto reshenie dyrzhavata shte zapazi mazhoritarno uchastie, t.e. pone 51 na sto.
Predi niakolko sedmici frenskata "BNP Pariba" be izbrana za finansirashta instituciia na proekta za vtorata ni atomna centrala. Bankata i NEK podpisaha dogovor za otpuskaneto na pyrviia zaem ot 250 mln. evro za 5 godini. Evropejskata komisiia napylno zachita reshenieto na Bylgariia za izgrazhdaneto na AEC "Belene".
Po povod zapochnalata proverka ot velikotyrnovskata prokuratura direktoryt na NEK zaiavi, che tova e porednata ataka sreshtu proekta, no niama da spre rabotata po nego. Prokuraturata shte proveriava vsichki dejnosti po proekta "Belene", izvyrshvani ot 1990 g. nasam po signal na obshtinarite v Svishtov.
"Ten companies are willing and ready to invest in the Belene NPP project. The deadline for submitting bids to the National Electric Company (NEC) expired yesterday at 12:00 a.m. Among the candidate investors are Italian Enel, Czech company CEZ, Electricite de France, Swiss companies ATEL and EGL, Belgium Electrabel, Spanish Endesa, German E. oN and RWE and Bulgaria Cumerio Med. The companies will go through a preliminary selection after which a the preferred partners will be shortlisted," NEC officials informed.
The private candidates will be able to acquire up to 49% of the project. According to a decision of the cabinet, Bulgaria will keep its majority share of at least 51%.
A few weeks ago, French BNP Paribas was selected as a finance institution for the Belene NPP project. The bank and the NEC signed a contract for the first loan of 250 million euro for a term of 5 years.
The European Commission fully backs Bulgaria's decision for the construction of Belene NPP," stated a representative of the EC Commission for Transport and Energy, who took part in the international nuclear energy forum Bulatom held in Varna.

Last edited by Dodyu on Thu Jun 07, 2007 6:14 pm; edited 2 times in total
Dodyu

PostPosted: Thu Jun 07, 2007 6:08 pm Reply with quoteBack to top

Bylgariia e seriozen partnyor za izgrazhdaneto na gazoprovoda NABUKO. Tova stana iasno na mezhdunarodnata energijna konferenciia v Istanbul "Turciia i ES: za edinna evropejska energijna politika". Trybata shte trygva ot Turciia i shte minava prez Bylgariia, Rumyniia, Ungariia do Avstriia. Gazoprovodyt e vazhen za celiia ES i e alternativa na ruskite gazovi dostavki. Oshte ne e iasno koga shte byde pyrvata kopka, no nachaloto e postaveno s mezhdupravitelstvenite pregovori. "I Bylgariia, i Turciia imat interes trybata da trygne chas po-skoro. Koga proektyt shte se realizira, e vypros na dogovariane. Kapacitetyt na tryboprovoda shte dostigne 4,5 mlrd. kub. m priroden gaz. Proektnata mu dylzhina e 3300 km.
Dodyu

PostPosted: Tue Jun 12, 2007 5:03 pm Reply with quoteBack to top

Bylgariia i Gyrciia sa podlozheni na natisk ot Rusiia da prodavat dialovete si v "Burgas - Aleksandrupolis". Strukturiraneto na Mezhdunarodnata proektna kompaniia (MPK), koiato shte finansira i realizira izgrazhdaneto na traseto, e bilo obsydeno ot uchastnici ot Rusiia, Bylgariia i Gyrciia. Tova sa "Transneft", "Rosneft" i "Gazpromneft", koito dyrzhat 51% ot bydeshtata tryba, rodnite "Bulgargaz" i "Tehnoeksport" i sysednite ni "Helenik petroleum" i "Prometeus" s po 24,5%.
Bylgariia i Gyrciia bili natiskani s oferti da prodadat dialovete si. Obiasneno bilo, che tova se pravi za vkliuchvaneto na Kazahstan v proekta. Eksperti obache predpolagat, che po-skoro e opit na ruskite kompanii da uvelichat uchastieto si.
Kazahstan veche e zapochnal razgovori s Gyrciia za pridobivane na dela j, stana iasno na ikonomicheskiia forum v Sankt Peterburg. Interes kym dialovete ima i amerikanskiiat gigant "Shevron".
Kazahstan poiskal ot bylgarskiia ministyr na regionalnoto razvitie i blagoustrojstvoto do dve sedmici Sofiia da obiavi koga shte e gotova za pregovori za prodazhba na dela j. "Dokato ne poteche neft po trybata, niama da prodavame uchastieto si", zaiavil izpylnitelniq direktor na "Tehnoeksportstroj".

Bulgaria and Greece have been subjected to pressure on the part of Russia to sell their shares in the Burgas-Alexandroupolis oil pipeline, representatives of the companies participants in the project said after the meetings conducted in Moscow, as quoted by the Mediapool news agency. The participants in the talks from Russia, Bulgaria and Greece discussed the structuring of the International Designing Company, which would finance and carry out the construction of the pipeline. Russian energy companies Transneft, Rosneft and Gazpromneft hold a fifty-one percent stake in the trans-sea pipeline, whereas the Bulgarian companies Bulgargaz and Technoexportstroy hold a 24.5 percent stake, and the stake of the Greek companies Hellenic Petroleum and Prometheus is also 24.5 percent.
At the talks Bulgaria was represented by Deputy Minister of Regional Development and Public Works, CEO of Technoexportstroy.
A participant in the meeting told The Standart that pressure was exerted on Bulgaria and Russia to sell their stakes. It was explained to them that such a move was necessary so that Kazakhstan could be included in the project, but experts say it seems more likely that the Russian companies want just to lay their hands on a bigger share in the project.
Kazakhstan has already started talks with Greece on a possible acquisition of its share, it transpired at the economic forum in Saint Petersburg. The news was spread by CEO of the state-owned oil pipeline monopoly Transneft.
The US giant Chevron also shows appetite in the project. Kazakhstan has reportedly given Bulgaria's Minister of Regional Development and Public Works a two-week term to decide on possible negotiations about the sale of Sofia's share in the project.
"We are not going to sell anything until we see oil flowing in the pipe," said.
"Bulgaria should step up the project's implementation," said.
He added that a few days ago he sent a letter to PM Sergey Stanishev, in which he asks him to take the necessary measures to secure the speedy implementation of the project on the part of Bulgaria.
"The Greeks have already come up with a definite stand on the issue, and Bulgaria is still shilly-shallying about it," Vainshtok said also.
Russia has already come up with proposals for the registration of the international company, which will manage the pipeline and the draft sheet of the company's regulations.
"The disagreements arose from Bulgaria's refusal to accept the decisions taken on one of the discussed issues," Vainshtok said further.
Dodyu

PostPosted: Fri Jun 29, 2007 5:40 pm Reply with quoteBack to top

Amerikanci otkriha petrolno ezero pod Cherven briag. Tova obiavi oblastniiat upravitel na Pleven. Prouchvatelnite raboti na shtatskata kompaniia "Dajrekt petrolium" kraj selo Devenci shte zapochnat v ponedelnik. Sondite shte dostignat nahodishteto, koeto e na dylbochina nad 5 hil. metra. To e prouchvano edna godina, a podizpylniteli sa turskite firmi "Aladin Idyl Ijst" i "Giunej Ildazy".
Neftenite zalezhi kraj Devenci sa otkriti sys specialen seizmichen metod, razraboten ot "Dajrekt petrolium", obiasniha eksperti. Amerikanskata kompaniia vsyshtnost e sobstvenost na rusnaci, no e registrirana v Щatite s ruski kapitali. A seizmichniiat metod do neotdavna bil izpolzvan ot ruskata armiia za specialni celi. Pri konversiiata na ruskata voenna promishlenost metodyt e razsekreten, zakupen ot "Dajrekt" i dorazraboten za celite na neftenata geologiia.
"Dajrekt Petroleum Bylgariia" pridobi pravoto da tyrsi i prouchva neft i gaz v blok "A-Lovech" s Reshenie na kabineta ot 5 iuni 2007 g. S dokumenta be razresheno na "Ramko Bylgariia limitid" da prehvyrli svoite prava vyrhu bloka na "Dajrekt". Predi "Ramko" dylgi godini izsledvaniia v bloka provezhdashe "Anshuc" na edin multimiliarder. Kraj Devenci mozhe da se otkrie neft i kondenzat. Dokazatelstvo sa mnogobrojnite malki nahodishta kraj Knezha i Byrdarski geran, kydeto se dobivat malki kolichestva petrol ot "Prouchvane i dobiv na neft i gaz" - Pleven.

Bylgariia e predstavila na ruskata i na gryckata strana potencialni uchastnici v proekta "Burgas - Aleksandrupolis". Tova syobshti zam.-nachalnikyt na otdela za strategichesko razvitie na "Gazpromneft", citiran ot informacionnata agenciia Rusenyrdzhi i chlenyt na borda na ruskiia tryboprovoden konsorcium "Burgas - Aleksandrupolis". Spored nego prez iuni 2007 g. v Moskva sa se proveli pregovori mezhdu Rusiia, Bylgariia i Gyrciia po proekta, na koito sa "prisystvali bylgarski kompanii" v kachestvoto im na potencialni uchastnici,a i ne se izkliuchi vyzmozhnostta v bydeshte edna ot stranite po sobstveno zhelanie da prodade na niakoia kompaniia svoia dial v proekta. Prouchva se vyzmozhnostta kym proekta da bydat privlecheni TNK-BP (THK-BP), "KazMunajGaz" i "Shevron", koito po-rano sa proiavili interes.

Americans found an oil field underneath Cherven Bryag (a town in north-central Bulgaria), Pleven District Governor Tsvetko Tsvetkov announced. On Monday, the US company Direct Petroleum will commence exploration works near the village of Deventsi, which is part of Cherven Bryag Municipality. To reach the oil well, which was discovered after a year's probing, the drills will have to bore deeper than 5000 m. Technical implementation will be a responsibility of several Turkish subcontractors. Experts revealed that the oil fields have been localized via a new seismic method developed by Direct Petroleum. As a matter of fact, the company was founded on Russian capital, is owned by Russians, but was registered in the USA, and, interestingly enough, it hasn't been long ago that the Russian army was employing the same seismic method for special military purposes.
According to geologists, there is oil as well as condensate under the surface of Deventsi. Their assumptions have been often proven by the numerous minor oil wells found in the vicinity of the town of Kneja and the village of Bardarski Geran, where small amounts of petroleum and natural gas have been obtained by Oil and Gas Probing and Drilling - Pleven.
Dodyu

PostPosted: Fri Dec 07, 2007 5:36 pm Reply with quoteBack to top

Briuksel naj-setne dal zelena svetlina za "Belene". Evropa veche bila odobrila proekta i ruskata tehnologiia za stroitelstvo na atomna elektrocentrala. Sled shtatelno razglezhdane na dokumentite Evropejskata komisiia bila stignala do izvoda, che predvaritelnoto sporazumenie s "Atomstrojeksport" ot kraia na minalata godina ne protivorechalo na Dogovora za syzdavane na Evropejska obshtnost za atomna energiia i proektyt mozhel da byde realiziran. Procesyt za odobrenie na Vtora atomna bil sochen ot NEK kato osnovna prichina za zabavenoto tyrsene na krediti.
Puskaneto na "Belene" shtqlo da byde precedent za izpolzvaneto na novata ruska iadrena tehnologiia, ot koiato imali zhelanie da se vyzpolzvat i drugi dyrzhavi. Zatova EK zadylbocheno prouchvala vsichki aspekti, predi da dade OK.
Vchera rusnacite syobshtili oshte, che osnovniiat dogovor za stroitelstvoto na AEC "Belene" shtql da byde podpisan do dni. Toj shtql da byde parafiran ot predstaviteli na NEK i stroitelia - ruskata kompaniia "Atomstrojeksport". S dogovora shteli da bydat okonchatelno izchisteni meracite za uvelichenie na cenata i pri kakvi usloviia tova mozhelo da se izvyrshi. Shtql da se reshi i problemyt s izkupuvaneto na staroto oborudvane na ploshtadkata i cenata mu. Proektyt na "Atomstrojeksport" bil predpocheten pred cheshkiia na "Shkoda Alianc". Rusnacite obeshtali, che shte postroiat dvata bloka za blizo 4 mlrd. evro. A pyrviiat tok ot centralata triabvalo da poteche prez 1914 g.

"Brussels finally gave green-light for the start of Belene NPP project," abruptly broke the news the electronic edition EP Russia. According to the information, Europe has already approved the project and the Russian technologies for the construction of the Belene nuclear power station. After detailed examination of the papers, the European Commission concluded that the preliminary agreement signed with the Russian Atomstroyexport at the end of last year did not contradict the EURATOM Treaty and the project could be implemented. Representatives of the Bulgarian National Electrical Company were not found for comment. It was namely the approval of the European Commission for the second nuclear power plant that was pointed as reason for delaying the search for creditors, the Russian sources explain.
The EC did not confirm this information, though. Starting Belene NPP project would be a precedent for the use of the new Russian nuclear technology, something that interests other countries, experts believe. For this reason the EC scrutinizes all aspects before authorizing the start of the project. It is very much possible that the report in the Russian media aims at accelerating a respond from Brussels, informed sources commented.
Atomstroyexport was preferred as contractor to the Czech Skoda Alliance. The Russians promised to build the two units at the total cost of 4 billion euro and that the NPP would start generating electricity as early as 2014.
Dodyu

PostPosted: Wed Mar 19, 2008 10:17 am Reply with quoteBack to top

Do dni shtql da byde izbran investitoryt v AEC "Belene". Dvamata odobreni kandidati bili germanskata RWE i belgijskata "Elektrabel". Edva sled tova shtqla da byde prikliuchena i procedurata po izbor na finansirashti institucii na proekta, tyj kato bankite predpochitali da znaiat koj e investitoryt. V nikakva forma ne bilo obsyzhdano predlozhenieto na ruskiq prezident Moskva da osiguri finansiraneto, koeto toj zaiavil pri poseshtenieto si v Sofiia prez ianuari.

Bulgaria's Minister of Energy, Petar Dimitrov, said that within days Belene NPP investor would be selected. Of all bidders, two have been approved - the German RWE and the Belgian Electrabel. Having decided on the investor, the procedure for selecting of the institutions that will finance the project will be finalized as banks prefer being informed about the name of the investor.
"The offer Vladimir Putin made during his visit to Sofia in January, and namely that Moscow would finance the construction of Bulgaria's second NPP has not been discussed in any way," said Minister Dimitrov.
Dodyu

PostPosted: Tue Mar 25, 2008 9:27 am Reply with quoteBack to top

Nemskata energijna kompaniia RWE bila favorit v konkursa za minoritarniia dial ot AEC "Belene". T Nemskata kompaniia bila predlozhila nezabavna investiciia ot 400 mln. evro, koeto bilo naklonilo veznite v nejna polza. S tezi pari mozhelo nezabavno da se startira izgrazhdaneto na dvata 1000-megavatovi reaktora.
Spored ofertata na "Atomstrojeksport" stroezhyt na centralata shtql da struva blizo 4 mlrd. evro. Predlaganata ot germancite suma bila 10% ot obshtata stojnost. Za da dostigne 49%, RWE triabvalo da investira oshte pochti 1,6 mlrd. evro. I to pri zapazvane na pyrvonachalno obiavenata stojnost ot 4 mlrd. evro - koiato, sys sigurnost shtqlo da narasne pone s 30-40%.
Oshte niamalo reshenie na borda na direktorite na NEK za izbor na investitor,a RWE zaedno s belgijskata Electrabel bili edinstvenite kompanii, dopusnati do posledniia kryg ot konkursa za centralata.
Nemcite i belgijcite bili vodili pregovori za syvmestna investiciia v AEC "Belene", no kym momenta RWE bil favorit. A cheshkata ChEZ, nemskata E.ON i italianskata Enel bili v poziciia na izchakvane.
Pregovorite s RWE i Electrabel bili v naprednal stadij i strategicheskiiat investitor mozhel da byde izbran do dni,a do momenta edinstveno frenskite banki Sosiete Zheneral i BNP Pariba bili predlagali kreditirane na proekta. Investiciia bilo predlozhilo i ruskoto pravitelstvo, no ofertata ne bila razgledana.
Dodyu

PostPosted: Sun Apr 06, 2008 12:25 pm Reply with quoteBack to top

Nacionalnata elektricheska kompaniia zapochnala finalen kryg ot pregovori s RWE i "Elektrabel" za AEC "Belene". Germancite i belgijcite bili predpocheteni za strategicheski investitori. Do 2-3 sedmici triabvalo da se utochniat podrobnostite okolo ofertite. Dvete kompanii poiskali 49% ot bydeshtoto druzhestvo, koeto shtqli da upravliava proekta. Ot NEK niamalo da byrzat s okonchatelniia si izbor, vypreki che predi sedmica ikonomicheskiiat ministyr zaiavil, che do dni shtql da byde iasen strategicheskiiat partnьor v centralata. Goliama tezhest pri izbora na syakcioner shtqla da ima premiiata, koiato kandidat-investitoryt predlagal na NEK za vkliuchvaneto si v proekta, kakto i garantiranoto nezabavno finansirane. Taka naprimer favorityt bil RWE zaradi predlozheni 400 mln. evro investicii na momenta. Ochakvalo se Agenciiata za iadreno regulirane da izdade razreshitelno za izgrazhdane na centralata kym kraia na godinata.
Dodyu

PostPosted: Sun Apr 20, 2008 10:10 am Reply with quoteBack to top

Planovete na vtorata po golemina germanska energiyna kompaniia "RWE" za stroezha na AEC "Belene" se analizirali vnimatelno ot nadzorniia j syvet zaradi symneniia za bezopasnostta na syoryzhenieto. Predstaviteli na niakoi akcioneri i na rabotnici se protivopostaviali na planovete, zashtoto Belene se namiralo ... v zemetrysna zona /?/. Sqkash rumynskata AEC "Cherna voda" ne e. Osven "RWE" v spisyka na kompaniite, s koito NEK prodylzhavalo pregovorite, bilo i "Electrabel". Germanski banki bili se otteglili ot finansiraneto na centralata zaradi opaseniia za bezopasnostta na okolnata sreda.
Dodyu

PostPosted: Wed Apr 23, 2008 5:53 pm Reply with quoteBack to top

RWE ne se otkazvala ot "Belene". Niamalo podobna informaciia nito oficialno, nito v razgovori. Predi dni v "Di Velt" se poiavila publikaciia, spored koiato Nadzorniiat syvet na germanskata kompaniia bil reshil da prerazgleda uchastieto si v proekta poradi opaseniia za bezopasnostta mu.
Izgrazhdaneto na centralata mozhelo da e problemno poradi seizmichnata aktivnost v regiona, smiatali ot Nadzorniia syvet. No se okazalo,che tova ne bilo taka. V momenta NEK pregovariala s RWE i belgijskata "Elektrabel", koito poiskali do 49% ot proekta. Investitoryt triabvalo da byde izbran do iuli. Predi sedmici Rojters napisal, che germanskata kompaniia bila favorit.

RWE will not give up on Belene Nuclear Power Plant (NPP) project. "We have never received any statement that they will; neither officially, nor during any of our communications," Bulgarian Ministry of Economy and Energy officials told The Standart.
Only days ago Die Welt released a publication, according to which RWE's Supervisory Council had decided to reconsider the company's participation in the Belene nuke project for fears over its safety. In the opinion of the Council, building up the power station might turn problematic due to detected seismic activity in the area. "It's not serious to consider such publications trustworthy," sources of The Standart close to the negotiation process said. Bulgaria's National Electrical Company are currently in talks with RWE and the Belgian Electrabel, who demanded a 49 percent stake of Belene. The investor must be picked by July. Weeks ago Reuters wrote that the Germans were the favourite.
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.

Jump to:   

View next topic
View previous topic